. . . איפה כדאי ללמוד איפור | מדריך לבחירת קורס איפור מקצועי
top of page

קורס איפור מקצועי - איפה כדאי ללמוד איפור


אם את מתעניינת בקורס איפור מקצועי, סביר מאד להניח ששאלת את עצמך: איפה כדאי ללמוד איפור?

התשובה אינה חד משמעית ותלויה בהמון משפיעים, וכאן אנסה לעזור לך להבין איפה הכי כדאי לך ללמוד איפור.

איפה כדאי ללמוד איפור
איפה כדאי ללמוד איפור מקצועי

מתעניינת בקורס איפור מקצועי? כך תבחרי את הקורס המתאים לך

בישראל מספר בתי ספר לאיפור - חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות, וכל אחד ואחד מהם יבטיח לך שממנו את תצאי מאפרת מקצועית, ושתוכלי להתחיל לקבל לקוחות מיידית ולהתברג בתעשיה. האם כך באמת הדבר? זה כבר נושא לפוסט אחר. אבל בכל מקרה התשובה של האם תעסקי בתחום בהצלחה או לא, מאד תלויה בך וביכולות הלמידה שלך, בבית הספר וברמת המקצועיות שלו, ובשילוב של שניכם יחד.

אבל איך תוכלי לדעת שאת באמת בוחרת נכון? שאת משקיעה את כספך בבית ספר שיתן תמורה מלאה לעלותו, ושתקבלי ממנו את כל מה שאת מצפה לקבל? או במילים אחרות: איפה הכי כדאי לך ללמוד איפור?

על מנת להפחית את הסיכוי שהרומן שלך עם בית הספר לאיפור יסתיים במפח נפש, כדאי שתעשי שיעורי בית והכנה טובה לפני, ותנסי למצוא את המקום שהכי יתאים לך, שיאפשר לך גם ללמוד איפור בכיף וגם לסיים בהצלחה עם האפשרות להתברג בתעשיה.


כדי שיהיה לך קל יותר למצוא את קורס האיפור המושלם עבורך, הכנתי כאן רשימה של מספר נקודות למחשבה - שאלות שיכוונו אותך להחלטה על הקורס המתאים עבורך:


מדוע אני רוצה ללמוד איפור?

השאלה הראשונה שאת צריכה לשאול את עצמך היא: בשביל מה אני רוצה ללמוד איפור?

האם את רוצה ללמוד איפור על מנת לאפר לקוחות בעתיד, או האם את פשוט רוצה לדעת לאפר את עצמך בצורה יפה ונכונה?

חשוב לענות על השאלה הזו מכיוון שלכל אחת מהתשובות יתאים סוג אחר של קורס:

  • מי שרוצה לקבל לקוחות בעתיד וממש להפוך את האיפור למקצוע - הגיוני שתשקיע זמן וכסף רב בקורס איפור מקצועי בבית ספר גדול, שיתן לה הכשרה מקיפה. קורסים כאלה אמורים להעניק את הידע שיאפשר לך לאפר לקחות בגילאים שונים, בעלי סוגי עור שונים, מבנה פנים שונה, מבנה עיניים שונה וכן הלאה.

  • אם אין בכוונתך להפוך למאפרת מקצועית, אין הגיון להוציא סכומים כל כך כבדים על קורס איפור מקצועי. אם השאיפה שלך היא לדעת להתאפר לבד לעבודה או לאירוע, הגיוני יותר שתעדיפי סדנת איפור אישית או ללמוד איפור באופן עצמי בעזרת קורס איפור אונליין. שתי האפשרויות האלו יעניקו לך את כל הידע הנדרש לך - באופן שמותאם יותר עבורך ומבלי לשבור חסכונות.


מה החלום שלי? איפה אני רואה את עצמי מאפרת?

השאלה הבאה שחשוב שתשאלי את עצמך היא: איפה היית רוצה לעבוד עם סיום הקורס. האם את רוצה לעבוד בסלון כלות? האם את רוצה להיות עצמאית לחלוטין, ולאפר לקוחות שיגיעו אלייך או שאת תגיעי אליהן? או אולי בכלל את רוצה לעבוד בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע?

אם את חולמת לאפר כלות או לאפר לאירועים באופן כללי, אמליץ לך לבחון את סגנונות האיפור שכל בית ספר מציע, וללכת על זה שמתמחה בסגנון איפור הערב / גלאם שאליו את הכי מתחברת. מיקי בוגנים ונטשה דנונה למשל מתמחים באיפור כלות - אבל הסגנונות שלהם שונים לגמרי! אז לאיזה מהם את יותר מתחברת?

אם את רואה את עצמך בתעשיית הטלוויזיה, כדאי שתבחרי בבית ספר אשר עובד עם חברות הפקה, ומאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות שלו להשתתף בהפקות טלוויזיה שונות (ירין שחף לדוגמא).


מה סגנון האיפור אליו אני מתחברת?

בהמשך לסעיף הקודם, לכל בית ספר סגנון משלו המוכתב על ידי המאפר הראשי / הבעלים של בית הספר.

בדקי באינסטגרם, חפשי עבודות של תלמידי בית הספר ושל המורים המלמדים בו, ונסי להבין לאיזה סגנון את הכי מתחברת. תחשבי איך את היית רוצה לאפר את הלקוחות שלך:

האם למשל את אוהבת איפור עדין ורך, או האם את מעדיפה דרמטי ומעושן? האם את מתחברת לאיפור פנים טבעי או האם את דווקא מאלה שמעדיפות איפור פנים חד, מפסל, עם צבעים חזקים או הארות מטורפות?

בחרי את בית הספר שלסגנון שלו את הכי מתחברת - שכן קרוב לוודאי שזה מה שתלמדי.

המלצות לבחירת קורס איפור
סגנונות איפור שונים בבתי ספר שונים

מה התקציב שלי ללימודי איפור?

השאלה הכואבת... כמה קורס איפור יעלה לי, והאם אני יכולה להרשות לעצמי? והאם יש סיכוי שבאמת אחזיר את ההשקעה?

בין אם את הולכת לבזבז את כספי הפיקדון על קורס איפור מקצועי, או לממן את הקורס מהכיס שלך ומהכסף שהרווחת בעבודה קשה, יתכן שבחירת הקורס תושפע מהכסף שזמין לך (או מהחיסכון שאת מוכנה לשבור, או ההלוואה שאת מוכנה לקחת).

אם התקציב שלך בלתי מוגבל - תוכלי ללכת על אחד מבתי הספר הגדולים (ירין שחף, נטשה דנונה, איל מקיאג׳ ועוד - שם קורס יעלה מעל ל-10,000 שקלים (אלא אם כן תפלי על איזה מבצע או ״מלגה״ שבאמת מוזילה את הקורס).

אם התקציב שלך מצומצם יותר, או אם את לא בטוחה עדיין שאת רוצה לעבוד בתחום ולכן לא בא לך להשקיע מעבר, תוכלי לבחור בבית ספר קטן יותר. יש לא מעט מאפרים מקצועיים שמציעים קורסי איפור במחירים שנעים סביב ה-7,000 ש״ח, ותוכלי ללמוד אצל אחד מהם.

ואם לא בא לך בכלל להוציא כמה אלפי שקלים על קורס איפור - בין אם כי את רוצה לדעת לאפר רק את עצמך וחברות, ובין אם את פשוט חושבת שאין הצדקה לשלם סכומים כל כך גדולים כדי לדעת לאפר ולהתאפר, יכול להיות שבכלל עדיף לך לקחת כמה שיעורים פרטיים אצל מאפרת שאת מתחברת לסגנון שלה, או שקורס איפור מקצועי אונליין הוא התשובה עבורך.

קורס איפור מקצועי אונליין
קורס איפור אונליין Makeup Master - ללמוד איפור מבלי לקרוע את הכיס

מה מיקום קורס האיפור ומהי יכולת ההגעה שלי אליו?

בבואך לבחור את מקום הלימודים שלך, תמיד יש לקחת בחשבון את פקטור המרחק. עכשיו, אם יש לך חלום ללמוד אצל מאפר ספציפי ומבחינתך מרחק הוא לא דיל ברייקר - אז לכי על זה! אבל אם את לא סגורה על בית ספר ספציפי, כדאי לקחת בחשבון את המאמץ שתצטרכי להשקיע בשביל להגיע אליו: כמה זמן נסיעה, האם יש חניה נוחה, עלויות דלק, חניה וכו׳.

זכרי: הנסיעות הראשונות לקורס תמיד כיפיות ומרגשות, אבל כשנכנסים לשגרה, מרחק רב עשוי להעיק - וזהו טבע האדם...


מה אני מצפה לקבל מקורס איפור מקצועי?

בבואך לבחור קורס איפור מקצועי, כדאי מאד שתבדקי עם כל בית ספר מה הוא נותן לתלמידים שלו - או מהי התמורה למחיר. ישנם בתי ספר שנותנים ערכות איפור - נחמד אבל לרוב חלק נכבד מהציוד שבהן לא באמת פרקטי או כל כך מוצלח, ולכן כדאי לברר מה מכילה ערכת האיפור, ואפילו להתייעץ עם מישהי שמבינה בתחום.


ישנם בתי ספר שמאפשרים לך לצלם בסטודיו שלהם את העבודות שלך - וזהו יתרון משמעותי. ישנם בתי ספר שנותנים אקסטרה שעות תרגול או השתלמויות - בררי כמה שעות או לכמה השתלמויות יותר הם מתחייבים.


ישנם בתי ספר שמבטיחים שתוכלי לעבוד בתחום איך שאת מסיימת את הקורס - האמנם? נסי לברר האם רמת המקצועיות של הסטודנטים בסיום הקורס אכן מאפשרת עבודה מיידית בתחום, או האם את שומעת מסטודנטים שהם נאלצו לקחת שיעורים פרטיים נוספים, או שאולי פשוט זנחו את התחום כיוון שלא הרגישו שהם מקצועיים מספיק.


שאלי את עצמך: מה אני צריכה כדי להצליח - ספר קורס ברור שאוכל להעזר בו ולהיזכר בנלמד, מדריכים זמינים שיוכלו לסייע לי, אוזן קשבת, איפור טוב? מורים טובים שאכפת להם? נסי להבין עם עצמך מה חשוב לך שיהיה בקורס אליו את נרשמת, וחפשי בית ספר כזה שיענה על הדרישות שלך.


קחי טיפ זהב: אל תסתמכי על אנשי המכירות של כל בית ספר - הם תמיד ימכרו לך חלומות. נסי לדבר עם סטודנטים שלמדו בבתי הספר לאיפור! היום זה ממש פשוט למצוא סטודנטים כאלה בכל קבוצות הביוטי בפייסבוק.

שאלי אותם: איך ערכת האיפור שקיבלו - האם האיפור איכותי? האם המדריכים ברמה גבוהה? האם הם מרגישים שבאמת למדו בקורס? האם יש להם ביטחון לאפר היום? האם הם מרגישים שקיבלו תמורה הולמת לתשלום? האם הם כבר מאפרים והצליחו להחזיר את ההשקעה על הקורס? והאם הם בכלל היו ממליצים והולכים על אותו הקורס אילו היו יכולים לחזור בזמן? מבטיחה לכן שלא אחת תופתעו מאד מהתשובות, ושהן מאד יעזרו לכן להחליט איפה ללמוד, ומאיפה עדיף להתרחק.


מהן יכולות הלמידה שלי?

שאלה נוספת ואחרונה שהייתי ממליצה לך לשאול את עצמך כדי להבין איפה כדאי לך ללמוד איפור היא: מהן יכולות הלמידה שלך?

אני מציינת את העניין הזה, שלדעתי הוא סופר רלוונטי היום בעידן הפרעות הקשב, כי קורה המון שתלמידים ותלמידות יושבים בשיעור ומאבדים ריכוז כעבור שעה (אם לא קודם לכן), ובסופו של דבר חוזרים הביתה, רוצים לתרגל, ומבינים שהם לא זוכרים דבר מהנלמד בכתה. נשמע מוכר?


אם זה לא הסיפור שלך - אז תוכלי ללמוד בכל קורס בלי בעיה! אבל אם זוהי בעיה שנשמעת לך מוכרת, יתכן שקורס דיגיטלי כמו ״מייקאפ מאסטר״ הוא הפתרון עבורך.

בקורס דיגיטלי התכנים מצולמים, כך שאת בעצם יכולה לצפות בכל שיעור כמה פעמים שאת רוצה, להתעכב על קטעים שקשים לך יותר, לחזור ולהיזכר גם חודש וחודשיים אחרי שצפית - וכך בעצם את לא שוכחת! קורס איפור אונליין הוא פתרון נהדר עבור מי שקשה לה להקשיב בכתה, או חוששת שלא תזכור את הנלמד, והוא התשובה למי שרוצה להיות בטוחה שהיא תמיד תזכור את הטכניקות - שכן יש לה את הכל מתועד!


קורס איפור דיגיטלי
שיעור איפור עור כהה - בקורס איפור דיגיטלי ״מייקאפ מאסטר״

אז איפה באמת כדאי ללמוד איפור?

אמנם לא קיבלת כאן תשובה חד משמעית לשאלה הזו, אבל אם תעני עם עצמך על השאלות שהעליתי במאמר הזה ותעשי את שיעורי הבית, תוכלי לבחור את בית הספר שבו הכי כדאי לך ללמוד איפור בצורה מושכלת יותר, וכך גם הסיכוי שתהיי מרוצה ממנו - יעלה.

מה שלא תבחרי - אני מאחלת לך המון בהצלחה, שתהני מהתהליך, ושתגשימי חלומות!

0 תגובות
bottom of page